Gråtfest hos Barnmorskan

Idag har Alma vaccinerats, ett stick i varje lår! Enligt barnmorskan gick det jättebra, men jag undrar vad det är som avgör om det går bra eller dåligt? Alma var helnöjd när vi kom dit, nyäten, nybytt och pratade glatt med BM. Men när första sticket i högerbenet kom skrek hon som aldrig förr! Ett så hjärtskärande skrik att jag började gråta hejdlöst!!! Där satt vi - Alma, alldeles blodröd i ansiktet och skrek tills luften tog slut med en mamma okapabel att trösta pga tusentals tårar i ögonen. Jag kramade, kramade och kramade men hon ville inte sluta! Barnmorskan tröstade, assisterade mig med papper och påpekade att det är fullt normalt att bli ledsen. Jag lugnade ner mig, torkade tårarna och lyckades trösta Alma. Så var det dags för spruta nummer 2. BM tyckte att vi skulle kalla in en annan i personalen som kunde hålla Alma men det kändes bara ännu värre! Jag bestämde mig för att skärpa mig! Så kom andra sticket och Alma skrek hejdlöst igen, åhhh så ont det måste ha gjort =( Men jag var glad att hon satt i min famn så jag kunde trösta henne! "JA GUD VAD BRA DET GICK!" Nästa gång får Danne ta ledigt från jobbet och följa med!

Alma blev inte bara stucken idag. Hon mättes och vägdes också. Vår lilla tulta fyller tre månader på Lördag och börjar närma sig 6 kg. Hon vägde 5920 gram och var hela 61 cm lång! Jag får lite ångest över att tiden går så fort och skulle så gärna önska att hon fick stanna precis där hon är nu i några månader till! Hon är ju precis lagom och alldeles underbar!

Kommentarer
Postat av: sofie wallin

vi var också där idag och hon fick sina sprutor! inte kul direkt!!!

2011-06-22 @ 16:30:40
Postat av: Daniel

jag tar nästa pass :)

2011-06-22 @ 18:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0