Konsten att inte laga mat!

Det är jobbigt att stå för länge...
Att stå vid spisen och röra i grytor är ett helt träninspass!
Därför har vi ordnat det bra för oss i helgen =)

I fredags kom Frida och Nicke hit på besök och vi köpte hem sushi/kinamat. Fantastiskt trevligt och fantastiskt gott!

I lördags var vi hos pappa och Monica. Danne slipade mitt nya soffbord och jag städade bilen (vilket jag absolut inte skulle ha gjort med tanke på min osmidiga lekamen). Efter allt slit bjöd dem på pannkakor med grädde och sylt, ohh så gott! På kvällen åkte vi till Dannes pappa och Ann-christine på middag. Det bjöds på räkor i het sås med ris, jordnötter och gott bröd. Till efterätt - Ananaspaj. Vi spelade Rappa Kalja och åt snacks hela natten lång.

Idag har vi varit ute hos mamma och mats...
Det blev fläskfilé och klyftpotatis! Ännu mera Mumma! Sedan spelade vi "Så det kan låta" och åt chokladmousse till efterätt! Mamma och jag fixade en superfin "vagga" av en gammal tvättkorg, ett gammalt bord, en madrass och ett fint fint tyg som ska hänga över hela schabraket! Ni ska få se...

Det är ett previlegie att bo nära familjen =) Och tänkt vilken "tur" att vi har 4 familjer att åka till!
I veckan ska jag avklara det sista i skolan och sen är bebis hjärtligt välkommen ut!


Kommentarer
Postat av: Daniel

En Underbar helg!

2011-03-06 @ 21:24:01
Postat av: Therese

Fantastisk helg ni verkar haft! :D

jag hoppas oxå att bebis kan komma INNAN jag åker det vore en väldig fröjd för mig. :D

ska bli spännande å se vaggan!

kramar i massor

2011-03-06 @ 21:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0