Dagens äventyr!

Imorse vann jag 1000 riksdaler!!
Varför då?
Jo, för att 70 x 14,24 = 996:-

Det har kommit en ny radiokanal till staden, Rockklassiker, och Danne avgudar den! Han sitter och diggar hela dagarna i sin lastbil. Och imorse skulle de ge en ledtråd till en bensinmack där man kunde tanka gratis i en timme - Mellan 8.00 och 9.00 imorse! Eftersom han jobbar fick jag i uppgift att vara startklar i bilen när ledtråden skulle avslöjas. And so I did...

"Macken ligger i en tvåvägskorsning där ena gatan får en att tänka på en mäktig man och den andra är ett vädersträck", AHA tänkte jag OKQ8 Borgmästargatan-norra vägen måste det vara - Macken som ligger bara något kvarter bort från vår bostad, DEN GYLLENE MACKEN! Jag var där på 2 röda och lyckades hamna femma i kön. Efter bara någon minut var det totalkaos i hela centrala Kalmar men jag stod tryggt intryckt inne på macken och väntade på min tur. Bensinlampan lyste vackert Gul som aldrig förr och jag behövde inte ens kliva ur bilen... Utanför stod Hjalle & Heavy och filmade, lokaltidningarna fotade och jag hånlog för mig själv åt de miljoner andra bilar som inte skulle ha en chans att få en endaste droppe 95 oktanig himmelsdryck.  När jag körde ut med min fulltankade feting volvo (som för övrigt tar cirka 10 min att fylla, mohaha) gjorde jag silviavinken åt kön hela vägen hem!

http://www.ostran.se/nyheter/kalmar/laang_koe_till_gratis_bensin_i_kalmar




Kommentarer
Postat av: Fia

Haha! Grattis grattis! :)

Erik lyssnar också på rockklassiker så när han va påväg till jobbet i morse så ringde han mig och skulle meddela mig detta men vad gjorde fia då? Jo, jag sov väldigt djupt och drömde fina drömmar :P Haha..

Men grattis grattis! Det är en tuff kamp att få hamna i kön. Det håller ju bara på i en timme liksom :)

PUSSSS

2011-03-18 @ 10:51:52
Postat av: daniel

vilket teamwork vi hade! :)

2011-03-19 @ 09:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0