Pojke eller flicka?



Det finns så mycket myter om hur man kan lista ut om det är en pojke eller flicka inne i magen. Jag tror inte ett dugg på det som sägs och det finns heller inget vetenskapligt bevis på att något utav dem skulle stämma men jag ska ändå redogöra några för er...

1. Är magen låg blir det en pojke, är magen hög blir det en flicka
Min mage är låg (Fast den var hög innan :P)

2. Har bebisen en hjärtfrekvens på 140+ slag per minut är det ett litet flickhjärta som slår. Är hjärtfrekvensen på under 140 slag per minut är det ett killhjärta.
BM har aldrig berättat mer än att allt låter som det ska

3. Sug efter surt och salt = Pojke, Sött = Flicka
Sötsug finns, dock inte sådär jättemycket mer än vanligt

4. Jämför din ålder det år du blev gravid med årtalet då du blev gravid. Är båda jämna eller udda blir det en flicka, är en jämn och en udda blir det en pojke.
22 år, 2010 - Alltså en Flicka

5. Har du fet hy och finnar väntar du en flicka, "En flicka stjäl sin mammas skönhet"
Check på den

6. Hade du morgonillamående de första veckorna är det en liten flicka.
Jag hade fruktansvärt illamående

7. Har du tjocka och svullna ben så blir det en pojke. Har du istället tunna och smala ben så blir det en flicka.
Jag har tjocka och svullna!

8. Om du tycker det är skönast att ligga på vänster sida väntar du en pojke, föredrar du höger sida blir det en flicka.
Jag varvar hela tiden men börjar alltid med att lägga mig på höger!?!?

Enligt dessa myter har jag 2 säkra på pojke och 4 säkra på flicka. Detta betyder att om de andra 2, som jag inte vet, tyder på att det är en liten pojke finns det absolut inget att gå efter...

Kommentarer
Postat av: angelica

ha en bra dag! :)

2011-03-09 @ 10:07:13
URL: http://angelicacarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0