Ur en pappas synvinkel

Det har minst sagt hänt en del under det senaste dygnet. Elina ligger nu på BB med vår nyfödda dotter och jag är hemma en snabbis för att hämta en matlåda, blogga och köpa en liten present.

Klockan 2100 i går kväll sa Elina "nu klarar jag inte mer, nu åker vi". Hon hade haft regelbundna värkar i ett dygn och nu kände hon att det var dags. Jag ringde först till min underbara mor som erbjudit sig att passa Milton, sedan till förlossningen. Ni är så välkommna fick jag till svar.
Efter min knappt godkänd körning till sjukhuset av Elina, blev vi omhändetagna på förlossningen. Där blev hon först undersökt av en barnmorska som konstaterade att Elina var öppen 3cm. Vi blev erbjudna att åka hem igen men det var det inte tal om från Elinas sida. Istället fick hon ett varmt bad med tända ljus som skulle hjälpa till på traven. 

Efter en timmes badande hade klockan blivit 2300. Värkarna blev allt kraftigare och tillslut gick vattnet. När hon knappt kunde ta sig upp ur badkaret pga värkan kände jag mig riktigt maktlös. Väl inne i förlossningsrummet konstaterade barnmorskan att hon var öppen 4cm. Hon fick syrgashjälp och arkepungtur. Elina började kämpa som en elitidrottare och klockan 0158 kom bebisen ut.
Först blev jag rädd att bebis inte skulle vara fullt frisk och jag vågade inte riktigt titta. Men när skriket började och Elina fick bebis på magen i ett litet knyte släppte det.
Är det den här underbara lilla varelse som legat inne i magen o sparkats? Har aldrig kännt sån värme innombords förrut. 
Elina och jag tittade på varandra och log. Den glädjen och stämmningen kan jag inte beskriva i ord.
Jag tvättade bebis innan vi fick ett eget rum på BB.

Efter vi ätit frukost i morse ringde jag till Babyproffsen och sa stolt: " Daniel heter jag och jag tänkte hämta min barnvagn idag!". Det hade jag längtat efter!

Allt har gått som en dröm och vi alla tre mår toppen. Nu har jag tyvärr inte tid att skriva mer för jag ska tillbaks till BB och byta min första blöja på Alma. Ska köpa något riktigt fint till Elina oxå.

Tjohooooooo!

     

Kommentarer
Postat av: Louise

Stort Grattis till er lilla flicka! :D /Louise o Tommy

2011-03-25 @ 19:56:51
URL: http://louiserautio.webblogg.se/
Postat av: Sofie

Grattis till er båda! Och grattis Alma på födelsedagen! Vilken fin dag att fylla år på, våffeldagen å allt :) Hoppas allt går bra och att man får träffa krabaten! Lycka till// Sofie S

2011-03-25 @ 20:56:19
URL: http://mina-fria-tankar.blogspot.com/
Postat av: Emmy

grattis!:D

när får elina komma hem? :)

2011-03-25 @ 22:01:56
Postat av: Anonym

Stort grattis till er båda! Hon är jättesöt!

2011-03-25 @ 22:04:09
Postat av: Alfred

Det är den häftigaste, underbaraste känslan som man kan vara med om, som när man blir pappa! Men det är ju mindre roligt att se när ens älskade skriker av smärtor.



Men ett stort grattis till er!



MVH Alfred

2011-03-25 @ 23:10:11
Postat av: Anonym

grattis!!!!

2011-03-26 @ 09:10:13
Postat av: Elina

Grattis :)

2011-03-26 @ 12:06:13
URL: http://elinaaronsson.blogspot.com
Postat av: becca

oh!

verkligen grattis till er!

kram becca

2011-03-26 @ 17:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0