Vecka 41

Jaha, då har man "gått över tiden"! Visserligen bara cirka 8 timmar än så länge :P Jag har haft några små förvärkar igår natt och konstant sammandragningar men annars mår jag som fisken i vattnet och därför tror jag tyvärr att bebis kan dra ut på tiden... Det är så långtråkigt att vänta!! Vila, vila, vila rekommenderas men det är inget jag gillar. Jag vill vara igång och helst hela dagarna. Dannes bil är trasig så han fick ta volvon till jobbet idag. Detta innebär att jag i stort sett är fast här i oxhagen eftersom långa promenader inte är att tänka på. what to do, what to do? Förbereda sig inför förlossningen är ett annat tips men jag är så totalredo man kan bli.

Vecka 41 www.minbebis.com
Det händer inte så mycket med din bebis de sista dagarna innan förlossningen. Det är trångt i magen och bebisen förbereder sig på förlossningen. Cirka 4 procent av alla barn i Sverige föds förre vecka 38 och lika många efter vecka 42. Din barnmorska kommer att boka in en tid för igångsättning om din bebis inte kommer ut innan 42 fulla veckor

Fördelar med att gå på övertid
  • Försök att njuta av tiden du går på "övertid" och vila.
  • Du får lite extra tid på dig att förbereda dig själv inför förlossningen
  • Din kropp hinner förbereda sig på förlossningen
  • Livmodertappen blir mjuk och öppnar sig
  • Hormonet relaxin mjukar upp dina bäckenfogar
  • En förlossning som startat av sig själv är bäst så länge graviditeten har varit komplikationsfri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0