En sjuk helg!

VARNING FÖR OTREVLIGT INLÄGG!

Fredagen startade med att Alma kräktes fontän på skötbordet... Hela fredagen var hon kräksjuk. Jag torkade spya överallt och tvättade två maskiner med Alma kläder, mamma kläder, Alma lakan, Alma leksaker och diverse annat! Alma var pigg som en nötkärna och verkade ta livet med en klackspark mellan anfallen!

Trodde aldrig jag skulle komma iväg på Dannes spelning på Harrys men Alma piggnade till och när hon inte kräkts på 4 timmar tog jag mitt förnuft till fånga och lockade hit mamma och Mats. De satt barnvakt från 21.00-02.00 och jag hade en Sjukt rolig kväll med 3 andra livliga damer. Tack Anna, Josse och Jessica!!

Så kom lördagen och lilla familjen åkte till min morfar i Skruvemåla. Dagen började bra med en långpromenad med hela tjocka släkten. Helt plötsligt blev jag dålig och efter några kräkorgies i morfars trädgård begav vi oss hemåt innan vi knappt hunnit stanna bilen kändes det som. Hela natten var jag sjuk och sov inte många minuter. På morgonen idag kändes det OK men jag var trött och längtade efter en dag på soffan.

Längtan blev dock inte långvarig. Låg i soffan och tittade på Tv. Helt plötsligt rycks sovrumsdörren upp och Danne flyger ut på alla 4 och kräks på vardagsrumsgolvet. "Jag hann visst inte till toaletten"... Jaså inte? hur dagen har sett ut behöver jag kanske inte gå in på i detalj. Imorgon blir det återhämtning på hög nivå för oss alla 3. Jag ska vädra och tvätta och skrubba i vartenda hörn! Avskyr känslan av att det sitter kräks i varenda liten partikel i hela lägenheten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0