Stora tjejen!



Alma har verkligen blivit stora tjejen och använder sina små bissingar flitigt. Nu är det bara "vanlig" mat som gäller och minsann ingen burkmat. Hon totalvägrar! Visserligen kan jag förstå detta eftersom det luktar kattmat men visst hade det varit smidigt ibland att bara kunna plocka upp en burk ur skötväskan. ICKE! Så enkelt ska det inte vara tycker Alma. Jag är glad ändå, min dotter äter nästintill all mat med god aptiti och i veckan har hon ätit samma mat som vi; Nasi Goreng, köttfärslimpa, kycklingwok... Skönt tycker vi även om morgongröten slår ALLT, enligt Alma!

Igår var vi på stan med Almas bästis, Stella. Stellas mamma skulle på bankmöte så jag tog Alma i vagnen och Stella i sele på magen och strosade på stan. Kul och helt OK i 40 min men mycket längre hade jag nog knappt orkat!... Alma och Stella leker flera gånger i veckan och nu misstänker vi att dom faktiskt känner igen varandra. De blir i alla fall glada när dom ses och lånar gärna ut leksaker till varandra, HAHA. Att Stella är 2 mån mindre tycker Alma är helt OK, dessutom är det ju status att vara bästis med någon som är halvchilenare! Såsmåningom kan de ju dra nytta av det. Stella kan lära Alma spanska och i gengäld kan hon få lära sig riktig Kalmarritiska ;)




Kommentarer
Postat av: Stella

Vad fina vi är Alma, å kuuul har vi alltid :)

Glad att jag funnit dig, å min mamma är glad att hon har din mamma =)

2011-11-18 @ 17:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0