Pysseldag

Idag har vi stora pysseldagen hemma på Oxhagsvägen. Fantasin flödar och Alma verkar uppskatta mammas påhitt.

1. Alma tappar/slänger ALLTID ner leksakerna från matstolen och tittar sedan ledset ner på sakerna på golvet och talar med högljudd röst om att hon vill ha tillbaka dem...
Idag har jag hängt fast lite leksaker i snöre vid hennes stol, så nu när hon tappar dom är det bara att sjäv fiska upp sakerna med hjälp av snöret! (Snöret var också ganska roande faktiskt)

2. Igår var vi på mammagruppsfika och då dök den gamla hederliga idén att göra maracas av pet-flaskor upp. Idag har vi gjort 2 st. En med pasta och en med ris! man tager vad man haver =)

3. Jag har äntligen fått tummen ur och tömt nedersta kökslådan från servetter, sugrör och annat småpill. Istället har där hamnat lekvänliga köksprylar såsom plastmugg, träslev, slickerpott o kavel. Detta blir en överraskning för lillan när hon vaknar.

4. I eftermiddag ska Alma och jag samla hennes "lagom roliga för mig nu" böcker i en särskild papplåda. Någon gång om dagen tar vi fram den och läser lite tillsammans! Alma älskar att sitta i knät och titta när man bläddraroch lyssna när man läser. Ibland kanske hon kan få go bananas och tugga lite på böckerna också...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0