Ursäkta röran vi bygger om...

Efter en fantastiskt trevlig nyårsafton i goda vänners sällskap, hemma hos våra snart nyblivna grannar, bjöd vi på storfrukost i huset. Eftersom det är slipdamm och målarfärg överallt fick gästerna behålla skorna på! Nyårsdagen skulle bli en arbetsdag för Danne och mig men efter frukosten började det läcka vatten från lilla toaletten och våra renoveringsplaner gick snabbt i stöpen.

Mardrömmen började blossa upp och vi såg framför oss hur vi skulle få bryta upp varenda golv och tak för att få ordning på det gamla gjutjärnsrören. Såhär i efterhand har jag insett att jag inte skulle ha oroat mig! Vi kommer att byta avloppsröret en liten bit eftersom vi ändå ska totalrenovera badrummet. Detta kommer innebära att barummet görs först vecka 4 istället för 2 och att vi blir ca: 10.000 kr fattigare, ett fantastiskt glatt besked!? Efter det kommer vi ha helt nya rör där varenda bajskorv kan simma fritt!

Nu fokuserar vi istället på att få övervåningen klar och sedan har vi även en flytt att sköta!? Jag lovar att vi inte kommer gå sysslolösa!


Kommentarer
Postat av: Daniel

Haha "varenda bajskorv" kyss

2012-01-03 @ 20:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0